01/03/2012

Larilah hai blacksheep.

Every family akan ada black sheep. U kno blacksheep?? Alahhh black sheep lah.. Boleh dikatakan trouble maker lah.. U know trouble maker?? Alahh bukan blackpepper mahupun pen marker.. yang paling suka mendatangkan masalah. Macam harsh sangat pulak bunyi.. Macam nilah Yang paling kurang diharap. Yang paling kurang dipercayai.. Yang selalu pinjam barang kau end up setiap barang itu hancus, hampir hancuss atau totally hilang. Yang pecahkan cermin tingkap kereta kau dan kau taktau ntah bila dia nak ganti.. Yang itu yang ni dan baaanyak lagi.. Sebagai contoh.

Tapi.. Sehitam hitam mana pun sheep itu, beliau tetap family member kau. Segeram geram mana pun dan sesakit sakit hati mana pun kau terhadap beliau, beliau tetap family member. Jangan lupa perkara2 baik yang beliau telah lakukan.

Walau sesabar mana telah kau sabar, rasenye dapat sound direct beliau sekali kira oklah daripada simpan pecah dalam hati. Haruslah sound secara berhemah. Walau pun rasa nak sound sebanyak yang mungkin. Tak payah lah, end up kau akan tetap jugak selalu bertemu. Berlapang dadalah kamu. Dugaan itu ada dimana-mana, walau sejauh mana kau cuba lari. Larilah lari~ larilah hai kudaku gagah berani~lalala~

Berlapang dadalah dengan ujian itu kerna ia bererti Allah sentiasa mengingatimu. Maka kepadaNya sahaja kita harus memohon pertolongan.

No comments:

ai klik yu.. yu klik ai... meh la klik sini...