05/07/2010

::Banyak Crite Nak Citer::





Okeh... byk story ye ari ni..

1st story ------>


1st time duk umah sewa...

(googled picture: gambar hiasan semata-mata)

umah cantek..
laman die bleh main futsal..
nak wat swimming pool pun bole...
yang penting duet sewa pun 'CANTEK' r...
agak hampeh management U_ _ _ ....
korang bleh dikatakan punca utamanye...
'halau' kitorang dari kolej@ hostel last2 minit..
terpakse cari umah sewa last2 minit...
pehtu umah mahal gile je yang tinggal...
nak taknak ambek gak r..
homeless kang.. merempat mane ntah...

Tuhan, harap dipermudahkan segalanya.. Amin...

terpakse r bajet2..
takleh shopping2... huuuhuuu~

tapi aku tetap suke duk luar daripada duk hostel...
environment die lain...
perasaan aku pon lain...
rase best...
rase cam hidup dalam dunia biasa..
kalau duk hostel rase cam hidup dalam dunia yang asing..
terasing dari dunia luar.. keliling ngan muka students je..
bosan ahh.
duk luar nampak la muka selain student...
nampak la makcik bakar sampah depan umah,
atuk2 gi mesjid,
bebudak men beskal,
abang2 kakak2 gi keje,
kesimpulannye, nampak la sume kategori manusia...
tak r rase terasing dari dunia sebena..
heheheh...
aku sukee perasaan ni..
maybe tak suke duk hostel sebab aku tak bese..
tak penah duk skolah asrama sebab taknak duk asrama..
sebab aku rase asrama tak best..
terperap je dalam area sekolah..
eh.. korang yang duk asrama, tak bosan ke?
kalau duk luar, rase la jugak cam salah seorang penduduk bumi..
kalau duk asrama or hostel or watever, aku taktau nak kate pe..
takleh idup weh...

problemnye sekarang transportation n money la..
big prob gak tu...
nak bez tunggu keje la...



2nd Story----->

1st day kelas start...(googled picture: ni kat obersi.. aku study lam msia je)
.
huh... takde yang menarik pon...
kelas kelas kelas.. tak abeh2...
2 taun lagi la kene ngadap mende yang bername kelas...

eh takbleh2.. kene positive thinking... camni
Wahhhh.. Kelas lah.. BESTnyerrr. aku SUKE kelas....(aku sendiri meragui keikhlasan aku time wat statement ni)



3rd story----->


pharmacognosy-----> shiottt jek... rase nak jadi sleeping beauty... ramai je yang dah jadi...
eh kene positive thinking lagi.. camni
Pergh.. Pharmacognosy... SENANG gilerk.. BEST plak tu (lagi sekali aku meragui keikhlasan diri ini)




4th story----->

ape yang aku rase bile jumpe die balik?
bukan jumpe..
tapi nampak.. lihat.. dan pandang...
salah2...
ternampak.. terlihat... terpandang...
sampai bile i have to keep pretending that i dont even like him...
how long i have to ignore him...
how long i have to 'curi2' tengok die (eh.. kantoi plak... ;P)

yang penting...
Aku selalu IGNORE die....
Aku selalu wat2 cam TAK NAMPAK die...
even lalu tepi die...
aku wat2 nyembang ngan member...
konon wat cam TAK KENAL langsung...

(aku rase kene wat satu entry khas utk hal ni... ecehh... haha...
saje la.. nak lepaskan segalanya... nak lepas kat member2...owh bahayee oooo....)


aku selalu duk menafikan yang aku suke die (pergh ayat... cam gedix je...haha..)
ye Aoi.. ko suke orang tapi ko sendiri taknak ngaku...
aku pun tak paham ngan diri aku sendiri sebenanye... (ayat confession lagi... haha... takpe2.. confess kat sini... tak bahaye mane pun)
okeh.. ngaku je la...
eh.. takbleh2...
aku tau sebab pe...
sebab aku takut dikecewakan (ecehh...)
kang kalau baik2 lain macam ngan die... (konon bagi hint...)
last2 bertepuk sebelah tangan je... (cizz...)
ye la...
aku BUKANNYE termasuk dalam kategori pompuan2 yang HOT, FEMES, MENARIK, BERPERSONALITI, CANTIK BERGAYA, BEST, GOJES, FUNNY, HEPI GO LUCKY, bla bla bla..
aku ni membosankan je kot,
so... bleh dikatakan kurang konpiden la...
gitu la...

so... ngan sadis nye...
bile suke orang...
diam je la...
suke senyap2 je la...
tengok jejauh je la...
tak berani nak dekat...
sape r aku ni...
bese-bese je kot...
takdek pape yang best kot...
(cewah.. merendahkan diri yang memang dah rendah...)




5th Story ----->

ADOIYAI... bosan gile...
kan best dapat kalau dapat gi umah DATIN sekarang ni..
(member aku yang suke wat lawak slumber.. yang bleh wat aku gelak2 sampai aku hilang stress... yang paling bez n menakjubkan, satu2nye member kat UiTM ni yang bleh wat aku gelak walaupun tengah down gile... selalunye kalau aku dah down, jangan harap aku nak senyum apetah lagi gelak2.. orang keliling jadi mangse.. tapi die bleh wat aku gelak time camtu walaupun die bukan dalam geng aku... tapi memang salute r...)
nak gi umah die...
tapi takde transport sendiri..
kene ngarap orang je kalau nak gi mane2...
susah nak bergerak...
untung r member2 kat sini...
family berduet manyak..
senang2 je dapat krete sebijik...
aku kene berusaha sendiri (lebih afdal sebenanye...)

agak2 nye bile la duet nak jatuh dari langit ek???



p/s: okeh dah malam sangat.. sok ade kelas LAGI.. (huu~).. tak sempat nak berblogwalking.. akan makin busy... akan makin tak sempat nak berblogwalking pasni... :(

2 comments:

Ahn said...

2thn lg ke blaja?gud luck... :)

VanillaKrimSoda said...

yup... tenkiu..

bile la nak abis 2 taun ni.. hmmm..

ai klik yu.. yu klik ai... meh la klik sini...